EK ve strategii F2F (Z farmy na vidličku) deklarovala potřebu udělat změny ve výživě a snížit spotřebu některých potravin. V letech 2016 až 2020 ale na propagační akce spotřeby masa, mléka, masných a mléčných výrobků vyplatila téměř 220 miliónů EUR. Různé nevládní organizace a jistě i environmentální aktivisté proto požádali Evropskou komisi, aby s tím přestala: Zdroj:

https://euractiv.sk/section/ekonomika-a-euro/news/mimovladky-ziadaju-komisiu-aby-prestala-dotovat-kampane-na-konzumaciu-masa/

 

Příklady nových trendů:

Na pořad se dostávají potraviny rostlinného původu alternativní "živočišné" potraviny. Např. McDonalds od ledna 2022 zavede ve Velké Británii a v Irsku zkušebně nový bezmasý burger s hrachovými bílkovinami. Tesco si vytýčilo cíl zvýšit prodej veganských alternativ masa o 300% do r. 2025. Budou se po zavádět i laboratorně pěstované ryby a mořské plody, protože jsou environmentálně šetrnější než obvyklý způsob lovu. Zdroje:

https://www.foodmanufacture.co.uk/Article/2021/09/13/Plant-based-product-launches-continue-with-more-innovation-hitting-the-market?utm_source=newsletter_daily&utm_medium=email&utm_campaign=13-Sep-2021&cid=DM979598&bid=1704967588

https://www.foodmanufacture.co.uk/Article/2021/09/01/The-plant-based-flavour-challenge

https://www.foodnavigator.com/Article/2021/09/15/Nomad-and-BlueNalu-tie-up-scouts-cell-based-seafood-sales-in-Europe-We-have-a-responsibility-to-protect-fish-stocks-for-generations-to-come