Správa státních hmotných rezerv by měla začít skladovat AdBlue (roztok demineralizované vody a močoviny, obsah močoviny 32,5%), který je potřeba pro fungování moderních dieselových motorů u nákladních i osobních aut. Chce to vicepremiér a ministr průmyslu a obchodu a dopravy Karel Havlíček (ANO). Aditiva je na trhu v posledním týdnu kritický nedostatek. Výrobci omezili produkci kvůli drahému zemnímu plynu a související snížené výrobě umělých hnojiv. Podle ministra Havlíčka poptávka po směsi AdBlue stoupla až dvojnásobně. „Obáváme se, aby nenastala panika s jeho vykupováním, protože bez AdBlue by auta prostě nejela,“ uvedl mluvčí ČESMAD Bohemia Martin Felix. Zprávy jsou v plném znění na webu ČT24 zde:
Silniční dopravce začíná vedle zdražování paliva a energií trápit i nedostatek AdBlue. Bez ní je podle dopravců ohrožen provoz většiny současných nákladních vozidel. V posledním týdnu velkoobchodní cena AdBlue stoupla zhruba na trojnásobek, uvedlo dnes sdružení dopravců Česmad Bohemia. Blesk Zprávy zaznamenaly, že cena adBlue na čerpací stanici u Prahy přes noc na pátek 22.10. vzrostla z 51 na 95 korun na litr. Zdroj:
Při současných vysokých cenách zemního plynu, který je základní vstupní surovinou při výrobě AdBlue, se producentům nevyplatí toto aditivum vyrábět: